loading...

آموزش دوچرخه سواری

شاید فکر کنید افراد بزرگسال که در کودکی دوچرخه سواری را فرا نگرفته اند و یا فراموش کرده اند به راحتی نمی توانند در بزرگسالی دوچرخه سواری را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند! باید بگوییم که بهیچ عنوان اینگ

شاید فکر کنید افراد بزرگسال که در کودکی دوچرخه سواری را فرا نگرفته اند و یا فراموش کرده اند به راحتی نمی توانند در بزرگسالی دوچرخه سواری را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند! باید بگوییم که بهیچ عنوان اینگونه نیست و تمامی افراد در هر سن و سالی به راحتی می توانند دوچرخه سواری را فراگیرند و از آن لذت ببرند.  در این آموزش  راهکاری آسان و بسیار کاربردی که در سالهای متمادی از آن استفاده می شود و  احتمال خطا آن صفر است را به شما معرفی می کنیم تا به راحتی در هر سن و سالی که هستید بتوانید دوچرخه سواری را شروع کنید. تجربه به ما ثابت کرده است که تنها در3 جلسه یک ساعته اکثر افراد به این روش دوچرخه سواری را یاد می گیرند. البته احتمال بسیار وجود دارد که در 2 جلسه و گاها در یک جلسه بوسیله این روش به راحتی بتوانید دوچرخه سواری کنید.

1- ابتدا سعی کنید یک محل مناسب پیدا کنید که در کنار خلوت بودن محیط باز داشته باشد. اگر بتوانید یک مسیر مشابه تصویر بالا را پیدا کنید که در کناره های مسیر چمن باشد عالی می شود چرا اینکه هم آرامش روانی و تمرکز شما را افزایش خواهد داد و هم اگر احتمال زمین خوردگی در تمرین وجود داشته باشد آسیب وارده را به حداقل می رساند. البته بسیار به ندرت پیش خواهد آمد که در این روش زمین خوردگی وجود داشته باشد اما مهیا کردن شرایط مناسب الویت هر آموزشی است.

2- فرمان دوچرخه را در دست بگیرید و سعی کنید با دوچرخه آشنا شوید. دوچرخه را حس کنید وبا آن ارتباط برقرار کنید.


3- دو دستی فرمان را بگیرید و دو انگشت اشاره و بقل اشاره را روی ترمز بگذارید سعی کنید چندین بار ترمز بگیرید دوچرخه را با دست به عقب و جلو هول بدهید و مجدد ترمز بگیرید که با فرایند ترمز گرفتن کاملا آشنا شوید.


4- لاستیک های دوچرخه را چک کنید که باد کافی داشته باشد. کم باد بودن باد لاستیک می تواند باعث شود دوچرخه شما را به زمین بزند.


5- قبل از سوار شدن باید پاچه های شلوار خود را تا بزنید و یا داخل جوراب کنید که در هنگام رکاب زدن پاچه شلوارتان به طبق و زنجیر گیر نکند. اگر این کار را نکنید شلوارتان به راحتی می تواند روغنی و پاره شود.


6- در حالی که فرمان دوچرخه را بدرستی در دو دست گرفته اید پایه راست خود را مطابق شکل از پشت زین بالا بیاورید و در طرف دیگر دوچرخه بگذارید بصورتی که دوچرخه در بین دو پای شما قرار گیرد.


7- حال به تصویر بالا دقت کنیددر زمان فراگیری دوچرخه سواری می بایست وقتی که روی زین دوچرخه نشسته اید به راحتی بتوانید هر دو پای خود را بصورت کامل روی زمین قرار دهید. لوله زین دوچرخه را به شکلی تنظیم کنید که کف پایتان بصورت کامل روی زمین قرار گیرد و البته انقدر پایین نباشد که زانوی های شما بیش از حد خم شوند. مطابق شکل بالا تنظیم نمایید. زمانی که دوچرخه سواری را بصورت کامل یاد گرفتید میبایست زین دوچرخه را بصورت استاندارد تنظیم نمایید. بعد از فراگیری کامل دوچرخه سواری برای تنظیم استاندارد زین دوچرخه آموزش “تنظیم زین دوچرخه” را مطالعه نمایید

8- این مرحله شروع تمرین و تمرکز است. حال باید سعی کنید که به همان صورت که فرمان دوچرخه را گرفته و روی زین نشسته اید با پاهای خود آرام آرام راه بروید. سعی کنید در جلسه اول همین تمرین را نیم ساعت یا حتی تا 45 دقیقه انجام دهید. این تمرین کمک می کند بدنتان به خوبی با دوچرخه یکی شود و دوچرخه را بشناسد. نباید به هیچ عنوان بترسید چون پاهای شما روی زمین قرار می گیرند دقیقا مثل راه رفتن. و تغریبا امکان اینکه برای شما اتقاقی بیوفتد صفر است. این تمرین بسیار مهم است آن را بخوبی انجام دهید.


9- این تمرین برای زمانی است که به خوبی تمرین بالا را انجام داده باشید در حالی که روی دوچرخه نشسته اید و قادر شدید به راحتی راه بروید باید شروع به تمرین جدید کنید حال باید سعی کنید بجای قدم های کوتاه قدم های بلند بردارید و زمانی که تسلط مناسب پیدا کردید سعی کنید با پاهایتان خود را سور دهید و لحظه ای هر دوپای خود را از روی زمین بلند کنید. هر چه این تمرین ها را بیشتر انجام دهید تسلط شما بالاتر خواهد رفت. این مرحله رمز فراگیری دوچرخه سواری است پس تا زمان تسط کامل این مرحله را با خونسردی و بدون هیچ عجله ای تمرین کنید. برای این تمرین حداقل یک تا دو جلسه کامل زمان بگزارید.


10- در زمانی که بخوبی توانستید تمرینات قبلی را انجام دهید  و در حالی که روی دوچرخه نشسته اید راه بروید و خودتان را به سمت جلو سور بدهید و گامهایتان را از روی زمین بلند کنید زمان آن رسیده است که رکاب بزنید و تجربه جدید را کسب کنید. ایتدا طبق قامه دوچرخه را در حالت ساعت 2 قرار دهید.پنجه پای راست خود را روی محور رکاب بگذارید. اگر چپ پا هستید باید پای چپ خود را روی رکاب سمت چپ که در حالت ساعت 2 قرار گرفته است بگزارید. حال آماده حرکت شوید. هیچ جای نگرانی نیست اگر تمرینات قبلی را انجام داده باشید بدنتان دیگر با تعادل روی دوچرخه را بخوبی فرا گرفته است. حال سعی کنید با پای خود رکاب را فشار دهید و خود را به سمت جلو سور دهید. چند بار این کار را انجام دهید به  هیچ عنوان عجله نکنید بعد کم کم بعد از گذشت چند بار که این تمرین را انجام دادید سعی کنید بعد از حرکت پای دیگر را روی رکاب بگذارید و کم کم رکاب بزنید. با چندین بار تمرین خواهید دید به راحتی تعادل دوچرخه را برقرار می کنید و رکاب میزنید.

قبل از حرکت پنجه پای خود را روی محور رکاب قرار دهید.

تمرکز و آماده برای حرکت

در حالی که سعی می کنید با پای خود رکاب بزنید و خود را به سمت جلو هول بدهید بهتر است که یک مربی و یا یک شخص باتجربه حواسش به شما باشد.

حال شما توانسته این دوچرخه سواری را یاد بگیرید سعی کنید چند روز اول در مسیرهای خلوت دوچرخه سوار کنید تا تسط کامل را پیدا کنید و بعد وارد خیابانها شوید.

امیدورام این مطب برای شما مفید بوده باشه :)

 

http://docharkhehmag.ir/

آسمان بازدید : 161 جمعه 01 شهریور 1398 زمان : 13:02 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 987
  • بازدید کلی : 9,433